Tutkimus: suomalaisnuoret arvostavat Taideyliopiston mainetta opiskelupaikkana – imago kasvoi edellisvuoteen verrattuna

Taloustutkimuksen teettämän korkeakoulujen bränditutkimuksen mukaan alle 30-vuotiaat nuoret pitävät Taideyliopiston mainetta opiskelupaikkana hyvänä.

Nainen kantaa toista naista hartiallaan
Veikko Kähkönen

Tutkimuksen mukaan Taideyliopiston imago on kehittynyt edellisvuoteen verrattuna lähes kaikissa kategorioissa. Taideyliopisto paransi tuloksiaan erityisesti seuraavissa kategorioissa: tutkintoa arvostetaan työmarkkinoilla ja korkeakoulujen verkkosivuilta saa hyödyllistä tietoa. Näissä kategorioissa nousua oli noin 20 %. 

Tutkimukseen osallistuneet nuoret antoivat Taideyliopistolle kokonaisarvosanaksi 7,98 (asteikolla 4-10). 

Taideyliopiston vahvuuksina muista yliopistoista erottuminen ja opiskelupaikkakunnan houkuttelevuus 

Yliopistoihin liitettyjä mielikuvia tutkittaessa Taideyliopisto sijoittui kolmanneksi kahdessa kategoriassa: erottuu edukseen muista yliopistoista ja opiskelupaikkakunta on houkutteleva. 

Nuoret näkivät Taideyliopiston vahvuuksina myös opetuksen laadun sekä verkkosivujen sisältöjen hyödyllisyyden. Näissä kategorioissa Taideyliopisto sijoittui vertailun viidenneksi. 

Tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselynä, johon vastasi noin 3 000 iältään alle 30-vuotiasta suomalaista helmi–maaliskuussa 2020. 

Lue lisää: 

Korkeakouluopiskelu kiinnostaa suomalaisnuoria – vahvimmat korkeakoulubrändit selvitetty (taloustutkimus.fi)