7. Kansanmusiikin tutkijoiden symposium
Symposium visioi kansanmusiikin koulutuksen roolia kestävien tulevaisuuksien rakentumisessa.
Visioiden luomisen tarpeen pohjalla on muun muassa UNESCO Framework for Culture and Arts Education -linjaus (2024), joka painottaa voimakkaasti taidekasvatuksen roolia kestävyyshaasteiden ratkaisemisessa. Taidekasvatuksen, myös kansanmusiikkikasvatuksen, tulee UNESCOn mukaan rakentua erityisesti kulttuurisen ja sosiaalisen kestävyyden näkökulmille, joille ekologinen kestävyys kuitenkin määrittää reunaehdot.
Ohjelma 27.2.2026
08:30–09:15 Ilmoittautuminen ja kahvi
09:15–09:30 Tervetulosanat ja käytännön ohjeet (Black Box)
09:30–10:30 (Black Box) Keynote
Anna Näkkäläjärvi-Länsman: Passing On Sámi Vocal Traditions in Our Time: Between Intimacy and Publicity
10:30–10:45 Tauko
10:45–12:15 Sessiot 1a–c (90 min)
1a (Black Box)
- Neea Lamminmäki: Rethinking music school education through Näppäri: Intergenerational meaning-making towards socio-cultural sustainability (30min)
- Pankaj Rawat: Feminist Ethnomusicologies of Emotion and Ecology: Women’s Agency, Performance, and Cultural Sustainability in the Folk Songs of the Uttarakhand HimalayasPerformance (30min)
- Pauliina Syrjälä: Starting the Day with Open Senses: The Pedagogical Possibilities of Everyday Improvisation Practice (30min)
1b (Inkeri)
- Marie Fielding: Innovative practice, utilising self-assessment. (30 min)
- Emmi Kuittinen: The artistic practice and ethical issues of a folk singer in the context of folk traditions expressing grief (30min)
- Artturi Vuorinen: Soittajalähtöinen soitinkehitys: yksirivisen haitarin prototyypin rakentaminen (15min)
1c (Tanssistudio)
- Workshop Juhana Nyrhinen: Rapapalli – Uulu’s Sustainable Instrument Making Workshop (60min)
- Workshop Marjo Smolander: Osallistava kantelekonsertti (30min)
12:15–13:45 lounas ja siirtyminen R-talolle
13:45–15:15 Sessiot 2a–b (90 min)
2a Kamarimusiikkisali
- Susanne Rosenberg: Giving space, giving time, giving flow – Shadow singing as a method for attention in Folk Song Lab (30min)
- David Johnson: Sustaining Nordic singing traditions through online networks (30min)
- Garbiel Arruda: Learning to Be a Sambista: Communities of Practice and Situated Learning in the Carnival of Belo Horizonte (30min)
2b R-510
- Workshop Maija Karhinen-Ilo: Participatory Song and Dance (60min)
- Pilvi Järvelä: Integrating Folk Music Aesthetics into Piano Pedagogy: Developing An Online Learning Resource (30 min)
15:15–15:30 Tauko (15 min)
15:30–16:30 Paneelikeskustelu (Kamarimusiikkisali)
Kaisa Rönkkö, Matti Hakamäki, Anna Näkkäläjärvi-Länsman, others tbc:
Future visions for strengthening ecology in folk music education
Puheenjohtajana Vilma Timonen
17:00–19:00 Illanvietto (Agora, Musiikkitalo)
Ohjelma 28.2.2026
09:15–09:30 Aamukokoontuminen
09:30–10:30 Sessiot 3a–c (60 min)
3a Organo
- Sanda Joyce: “Samhradh Samhradh” and Beyond: Irish Song as Environmental Archive (30 min)
- Heidi Henriikka Mäkelä & Outi Valo: The concept of folk music in Finland in the 2020s: perceptions, politics, and visions (30 min)
3b Auditorio
- Aurora Fustinoni: Christina Nordqvist – den finlandssvenska kantelekulturens traditionsbärare (15 min)
- Pihla Perämäki: Laajennetut soittotekniikat improvisoivan kansanmusiikkiviulistin työkaluna (15 min)
- Tuula Sharma Vassvik: Luohti as radical empathy – embodying the land (30min)
3c Tanssistudio
- Workshop Alina Kivivuori & Suvi Oskala: Folk it! camp’s pedagogical goals and practises (60 min)
10:30–10:45 Tauko
10:45–11:45 Sessiot 4a–c (60 min)
4a Organo
- Olof Misgeld: Hearing movement, seeing music. (30 min)
- Emmi Kujanpää: Applying Intersectional Feminist Pedagogy in a Transnational Folk Singing Collaboration in Finland and Bulgaria 2018–2022 (30 min)
4b Auditorio
- Anni Järvelä: Folk music and cultural sustainability in higher music education: Centria University of Applied Sciences’ music pedagogy program as a case study (30 min)
- Oona Sinkko: Kolme esimerkkiä kansanmusiikin opetuksen toteutumisesta musiikin taiteen perusopetusta tarjoavissa oppilaitoksissa 2020-luvulla) (15 min)
- Janeta Österberg: Insamlingen av Finlandssvensk folkmusik i Replot och Björköby – en sammanställning över Olof Reinhold och Wilhelm Sjöbergs samlingar samt en komparativ analys av dessa (15 min)
4c Tanssistudio
- Workshop Sanni Virta: Equity & Accessibility in Folk Music Educational Framework – Practices and Applications to to Implement in Folk Music Pedagogy
11:45–13:00 Lounas
13:00–14:30 Sessiot 5a–c (90 min)
5a Organo
- Vilma Timonen: Community-Driven Approaches and Living Heritage as Foundations of Folk Music Education (30 min)
- Kristiina Ilmonen: Developing the Pine Flute for Contemporary Practice: Instrumental Ecologies in Folk Music (30 min)
- Jo Asgeir Lie: Folk Culture education as a pedagogical principle (30 min)
5b Auditorio
- Åsa Àva Fredheim: Stories of Reclaiming Yoik (30min)
- Piia Siirala: Omat kenttäaineistot ja kenttämuistiinpanot tšuktšien henkilölaulua koskevan tutkimuksen pohjana (30 min)
- Viliina Silvonen: Karelian laments and cultural ownership (30 min)
5c Tanssistudio
- Workshop Minna Koskenlahti: Redefining social structures as a female percussionist (30 min)
- Puro Paju & Elisa Seppänen: Intercultural Music Education – Multisensory and Creative Methods (60 min)
14:30–15:00 Kahvitauko (30 min)
15:00–16:00 Sessiot 6a–c (60 min)
6a Organo
- Unni Løvlid: Your tonality is not my tonality -meetings between the performer, the composer and the (micro)tonalityThe (60 min)
4b Auditorio
- Gertrud Maria Huber: Alpine Yodeling: Raising awareness and building sustainable futures with a local musical tradition (30 min)
4c Tanssistudio
- Workshop Suvi Oskala & Kirsi Vinkki: Accompaniment skills as a tool for teaching courage, improvisation and understanding of groove and other musical phenomena to violinists (60 min)
16:00-16:45 Päätöskeskustelu (Organo)
Puheenjohtaja Kristiina Ilmonen
Ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen aukeaa 15. joulukuuta 2025.
Esitelmäkutsu
Kulttuurisesti kestävään kasvatukselliseen toimintaan kuuluu muun muassa kokonaisvaltainen näkemys kestävyydestä, kulttuuri-identiteettien tukeminen sekä kulttuuristen oikeuksien tulevaisuuspainottunut turvaaminen ja mahdollistaminen. Sosiaaliseen kestävyyteen sisältyvät muun muassa yhdenvertaisuuden, osallisuuden ja yksilöiden ja yhteisöjen hyvinvoinnin tavoitteet sekä sukupolvelta toiselle siirtyvien perusoikeuksien ja hyvän elämän perusedellytysten turvaaminen.
Symposium lähestyy kansanmusiikin koulutusta ekologisesta näkökulmasta, jossa menneisyys ja tulevaisuus kietoutuvat toisiinsa kestävällä tavalla. Ekologinen näkökulma korostaa musiikkikoulutuksen yhteyttä yhteiskunnallisiin ilmiöihin ja sosiaalisiin järjestelmiin ja näin myös sen roolia ja vastuuta ajankohtaisten yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisijana.
Symposiumin ekologinen ja tulevaisuusorientoitunut näkökulma pyrkii inspiroimaan alan toimijoita visioimaan kansanmusiikin koulutukselle moninaisia ja monimuotoisia kontekstuaalisia näkökulmia, joissa voivat yhdistyä niin perinteiden elinvoimaisuuteen liittyvät kuin kasvatukselliset ja muut laajemmat kestävyyteen liittyvät tavoitteet. Symposium tarjoaa näin moninäkökulmaisen, kansainvälisen kohtaamispaikan kansanmusiikin tutkimuksen ja/tai koulutuksen parissa työskenteleville ja siitä kiinnostuneille tutkijoille, kouluttajille, opettajille, koulutusalan toimijoille ja muusikoille.
Toivotamme tervetulleeksi tieteelliset, taiteelliset, kasvatukselliset näkökulmat, sekä asiantuntijat opiskelijoista meritoituneisiin tutkijoihin ja kouluttajiin. Alan kannalta merkityksellinen panos voi olla monenlainen. Konferenssin teemaan kytkeytyvät esitelmäehdotukset voivat koskea mitä tahansa kansanmusiikin ja koulutuksen osa-aluetta. Lähestymistapoja voivat olla esimerkiksi empiirinen tutkimus, filosofinen tai taiteellinen tutkimus, lupaavat ja innovatiiviset käytännöt, ammatillinen kehittyminen, käsitteellinen pohdinta, sekä esimerkiksi valtasuhteisiin ja vähemmistöihin liittyvien näkökulmien esiin nostaminen. Kannustamme erityisesti lähettämään ehdotuksia, jotka yhdistävät tutkimusta ja käytäntöä.
Symposiumin esitelmämuodot
Konferenssiesitelmä (20min +10min QA)
- Esitelmän muoto voi olla puhuttu esitelmä suomen tai englannin kielellä. Esitelmä voi olla myös soiva, monimediainen tai monitaiteinen tutkimukseen pohjautuva luento. Esitelmäehdotus max 300 sanan abstrakti.
Paneeli (60min +10min QA)
- Yhden teeman ympärille rakennettu paneelikeskustelu, jossa max 4 puhujaa. Paneelien ehdotukset pyydämme toimittamaan seuraavasti: 250 sanan tiivistelmä koko paneelista ja 300 sanan tiivistelmä kunkin osallistujan osuudesta, jossa mainitaan kunkin osallistujan esityksen suhde paneelin yleiseen aiheeseen.
UUTTA! Student corner (10min +5min QA)
- Symposiumissa on mukana ensimmäistä kertaa Student Corner, jossa kansanmusiikkiin kytkeytyvien ilmiöiden opiskelijoilla on mahdollisuus esitellä syventymiskohteitaan ja/tai tutkimusaiheitaan. Student corneriin ovat tervetulleita kandidaatti- ja maisteritason opiskelijat, sekä alkuvaiheen tohtoritutkijat. Student corner tarjoaa symposiumin osallistujille näköalapaikan kansanmusiikin tulevaisuuteen ja nostamalla valokeilaan tulevaisuuden ammattilaisten osaamista ja oivalluksia. Student corner ehdotukset max 300 sanan abstrakti.
Työpaja (45min työpaja +15min QA)
- Onko sinulla erityisen toimiva opetusmenetelmä/lähestymistapa/konsepti liittyen kansanmusiikin opetukseen? Tule jakamaan se työpajan muodossa muillekin! Työpajassa voit myös esitellä ja kokeilla aivan uusia ideoita ja saada niille vertaispalautetta. Työpaja on osallistava opetustuokio, jossa symposiumin osallistujat pääsevät kokeilemaan käytännössä uusia opetusmenetelmiä, syventämään ymmärrystä erilaisista kansanmusiikin koulutukseen liittyvistä näkökumista ja ilmiöistä sekä oppimaan uusia pedagogisia ja/tai musiikillisia taitoja. HUOM!Ilmoitathan, mikäli tarvitset esim soittimia Taideyliopiston puolesta työpajaasi!Työpajaehdotukset: max 300 sanan kuvaus workshopin sisällöstä.
Ehdotukset tulee toimittaa 1.11. 2025 mennessä pdf -muodossa osoitteeseen pilvi.jarvela@uniarts.fi. Mainitse esitelmäehdotuksesi otsikossa esitelmän muoto. Esim:
- Konferenssiesitelmä: Oman esitelmäsi otsikko.
- Työpaja: Oman työpajasi otsikko
Tervetuloa mukaan!
Vilma Timonen, Kansanmusiikin koulutusohjelmajohtaja, Taideyliopisto
Pilvi Järvelä, Konferenssisihteeri
Konferenssitoimikunta
- Vilma Timonen
- Maija Karhinen-Ilo
- Pilvi Järvelä
- Anni Järvelä
- Anna Näkkäläjärvi-Länsman
Järjestelytoimikunta
- Pilvi Järvelä
- Tiina Halonen
- Vilma Timonen
Lisätiedot
kts2026@uniarts.fi
Visioiden luomisen tarpeen pohjalla on muun muassa UNESCO Framework for Culture and Arts Education -linjaus (2024), joka painottaa voimakkaasti taidekasvatuksen roolia kestävyyshaasteiden ratkaisemisessa. Taidekasvatuksen, myös kansanmusiikkikasvatuksen, tulee UNESCOn mukaan rakentua erityisesti kulttuurisen ja sosiaalisen kestävyyden näkökulmille, joille ekologinen kestävyys kuitenkin määrittää reunaehdot.
Ohjelma 27.2.2026
08:30–09:15 Ilmoittautuminen ja kahvi
09:15–09:30 Tervetulosanat ja käytännön ohjeet (Black Box)
09:30–10:30 (Black Box) Keynote
Anna Näkkäläjärvi-Länsman: Passing On Sámi Vocal Traditions in Our Time: Between Intimacy and Publicity
10:30–10:45 Tauko
10:45–12:15 Sessiot 1a–c (90 min)
1a (Black Box)
- Neea Lamminmäki: Rethinking music school education through Näppäri: Intergenerational meaning-making towards socio-cultural sustainability (30min)
- Pankaj Rawat: Feminist Ethnomusicologies of Emotion and Ecology: Women’s Agency, Performance, and Cultural Sustainability in the Folk Songs of the Uttarakhand HimalayasPerformance (30min)
- Pauliina Syrjälä: Starting the Day with Open Senses: The Pedagogical Possibilities of Everyday Improvisation Practice (30min)
1b (Inkeri)
- Marie Fielding: Innovative practice, utilising self-assessment. (30 min)
- Emmi Kuittinen: The artistic practice and ethical issues of a folk singer in the context of folk traditions expressing grief (30min)
- Artturi Vuorinen: Soittajalähtöinen soitinkehitys: yksirivisen haitarin prototyypin rakentaminen (15min)
1c (Tanssistudio)
- Workshop Juhana Nyrhinen: Rapapalli – Uulu’s Sustainable Instrument Making Workshop (60min)
- Workshop Marjo Smolander: Osallistava kantelekonsertti (30min)
12:15–13:45 lounas ja siirtyminen R-talolle
13:45–15:15 Sessiot 2a–b (90 min)
2a Kamarimusiikkisali
- Susanne Rosenberg: Giving space, giving time, giving flow – Shadow singing as a method for attention in Folk Song Lab (30min)
- David Johnson: Sustaining Nordic singing traditions through online networks (30min)
- Garbiel Arruda: Learning to Be a Sambista: Communities of Practice and Situated Learning in the Carnival of Belo Horizonte (30min)
2b R-510
- Workshop Maija Karhinen-Ilo: Participatory Song and Dance (60min)
- Pilvi Järvelä: Integrating Folk Music Aesthetics into Piano Pedagogy: Developing An Online Learning Resource (30 min)
15:15–15:30 Tauko (15 min)
15:30–16:30 Paneelikeskustelu (Kamarimusiikkisali)
Kaisa Rönkkö, Matti Hakamäki, Anna Näkkäläjärvi-Länsman, others tbc:
Future visions for strengthening ecology in folk music education
Puheenjohtajana Vilma Timonen
17:00–19:00 Illanvietto (Agora, Musiikkitalo)
Ohjelma 28.2.2026
09:15–09:30 Aamukokoontuminen
09:30–10:30 Sessiot 3a–c (60 min)
3a Organo
- Sanda Joyce: “Samhradh Samhradh” and Beyond: Irish Song as Environmental Archive (30 min)
- Heidi Henriikka Mäkelä & Outi Valo: The concept of folk music in Finland in the 2020s: perceptions, politics, and visions (30 min)
3b Auditorio
- Aurora Fustinoni: Christina Nordqvist – den finlandssvenska kantelekulturens traditionsbärare (15 min)
- Pihla Perämäki: Laajennetut soittotekniikat improvisoivan kansanmusiikkiviulistin työkaluna (15 min)
- Tuula Sharma Vassvik: Luohti as radical empathy – embodying the land (30min)
3c Tanssistudio
- Workshop Alina Kivivuori & Suvi Oskala: Folk it! camp’s pedagogical goals and practises (60 min)
10:30–10:45 Tauko
10:45–11:45 Sessiot 4a–c (60 min)
4a Organo
- Olof Misgeld: Hearing movement, seeing music. (30 min)
- Emmi Kujanpää: Applying Intersectional Feminist Pedagogy in a Transnational Folk Singing Collaboration in Finland and Bulgaria 2018–2022 (30 min)
4b Auditorio
- Anni Järvelä: Folk music and cultural sustainability in higher music education: Centria University of Applied Sciences’ music pedagogy program as a case study (30 min)
- Oona Sinkko: Kolme esimerkkiä kansanmusiikin opetuksen toteutumisesta musiikin taiteen perusopetusta tarjoavissa oppilaitoksissa 2020-luvulla) (15 min)
- Janeta Österberg: Insamlingen av Finlandssvensk folkmusik i Replot och Björköby – en sammanställning över Olof Reinhold och Wilhelm Sjöbergs samlingar samt en komparativ analys av dessa (15 min)
4c Tanssistudio
- Workshop Sanni Virta: Equity & Accessibility in Folk Music Educational Framework – Practices and Applications to to Implement in Folk Music Pedagogy
11:45–13:00 Lounas
13:00–14:30 Sessiot 5a–c (90 min)
5a Organo
- Vilma Timonen: Community-Driven Approaches and Living Heritage as Foundations of Folk Music Education (30 min)
- Kristiina Ilmonen: Developing the Pine Flute for Contemporary Practice: Instrumental Ecologies in Folk Music (30 min)
- Jo Asgeir Lie: Folk Culture education as a pedagogical principle (30 min)
5b Auditorio
- Åsa Àva Fredheim: Stories of Reclaiming Yoik (30min)
- Piia Siirala: Omat kenttäaineistot ja kenttämuistiinpanot tšuktšien henkilölaulua koskevan tutkimuksen pohjana (30 min)
- Viliina Silvonen: Karelian laments and cultural ownership (30 min)
5c Tanssistudio
- Workshop Minna Koskenlahti: Redefining social structures as a female percussionist (30 min)
- Puro Paju & Elisa Seppänen: Intercultural Music Education – Multisensory and Creative Methods (60 min)
14:30–15:00 Kahvitauko (30 min)
15:00–16:00 Sessiot 6a–c (60 min)
6a Organo
- Unni Løvlid: Your tonality is not my tonality -meetings between the performer, the composer and the (micro)tonalityThe (60 min)
4b Auditorio
- Gertrud Maria Huber: Alpine Yodeling: Raising awareness and building sustainable futures with a local musical tradition (30 min)
4c Tanssistudio
- Workshop Suvi Oskala & Kirsi Vinkki: Accompaniment skills as a tool for teaching courage, improvisation and understanding of groove and other musical phenomena to violinists (60 min)
16:00-16:45 Päätöskeskustelu (Organo)
Puheenjohtaja Kristiina Ilmonen
Ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen aukeaa 15. joulukuuta 2025.
Esitelmäkutsu
Kulttuurisesti kestävään kasvatukselliseen toimintaan kuuluu muun muassa kokonaisvaltainen näkemys kestävyydestä, kulttuuri-identiteettien tukeminen sekä kulttuuristen oikeuksien tulevaisuuspainottunut turvaaminen ja mahdollistaminen. Sosiaaliseen kestävyyteen sisältyvät muun muassa yhdenvertaisuuden, osallisuuden ja yksilöiden ja yhteisöjen hyvinvoinnin tavoitteet sekä sukupolvelta toiselle siirtyvien perusoikeuksien ja hyvän elämän perusedellytysten turvaaminen.
Symposium lähestyy kansanmusiikin koulutusta ekologisesta näkökulmasta, jossa menneisyys ja tulevaisuus kietoutuvat toisiinsa kestävällä tavalla. Ekologinen näkökulma korostaa musiikkikoulutuksen yhteyttä yhteiskunnallisiin ilmiöihin ja sosiaalisiin järjestelmiin ja näin myös sen roolia ja vastuuta ajankohtaisten yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisijana.
Symposiumin ekologinen ja tulevaisuusorientoitunut näkökulma pyrkii inspiroimaan alan toimijoita visioimaan kansanmusiikin koulutukselle moninaisia ja monimuotoisia kontekstuaalisia näkökulmia, joissa voivat yhdistyä niin perinteiden elinvoimaisuuteen liittyvät kuin kasvatukselliset ja muut laajemmat kestävyyteen liittyvät tavoitteet. Symposium tarjoaa näin moninäkökulmaisen, kansainvälisen kohtaamispaikan kansanmusiikin tutkimuksen ja/tai koulutuksen parissa työskenteleville ja siitä kiinnostuneille tutkijoille, kouluttajille, opettajille, koulutusalan toimijoille ja muusikoille.
Toivotamme tervetulleeksi tieteelliset, taiteelliset, kasvatukselliset näkökulmat, sekä asiantuntijat opiskelijoista meritoituneisiin tutkijoihin ja kouluttajiin. Alan kannalta merkityksellinen panos voi olla monenlainen. Konferenssin teemaan kytkeytyvät esitelmäehdotukset voivat koskea mitä tahansa kansanmusiikin ja koulutuksen osa-aluetta. Lähestymistapoja voivat olla esimerkiksi empiirinen tutkimus, filosofinen tai taiteellinen tutkimus, lupaavat ja innovatiiviset käytännöt, ammatillinen kehittyminen, käsitteellinen pohdinta, sekä esimerkiksi valtasuhteisiin ja vähemmistöihin liittyvien näkökulmien esiin nostaminen. Kannustamme erityisesti lähettämään ehdotuksia, jotka yhdistävät tutkimusta ja käytäntöä.
Symposiumin esitelmämuodot
Konferenssiesitelmä (20min +10min QA)
- Esitelmän muoto voi olla puhuttu esitelmä suomen tai englannin kielellä. Esitelmä voi olla myös soiva, monimediainen tai monitaiteinen tutkimukseen pohjautuva luento. Esitelmäehdotus max 300 sanan abstrakti.
Paneeli (60min +10min QA)
- Yhden teeman ympärille rakennettu paneelikeskustelu, jossa max 4 puhujaa. Paneelien ehdotukset pyydämme toimittamaan seuraavasti: 250 sanan tiivistelmä koko paneelista ja 300 sanan tiivistelmä kunkin osallistujan osuudesta, jossa mainitaan kunkin osallistujan esityksen suhde paneelin yleiseen aiheeseen.
UUTTA! Student corner (10min +5min QA)
- Symposiumissa on mukana ensimmäistä kertaa Student Corner, jossa kansanmusiikkiin kytkeytyvien ilmiöiden opiskelijoilla on mahdollisuus esitellä syventymiskohteitaan ja/tai tutkimusaiheitaan. Student corneriin ovat tervetulleita kandidaatti- ja maisteritason opiskelijat, sekä alkuvaiheen tohtoritutkijat. Student corner tarjoaa symposiumin osallistujille näköalapaikan kansanmusiikin tulevaisuuteen ja nostamalla valokeilaan tulevaisuuden ammattilaisten osaamista ja oivalluksia. Student corner ehdotukset max 300 sanan abstrakti.
Työpaja (45min työpaja +15min QA)
- Onko sinulla erityisen toimiva opetusmenetelmä/lähestymistapa/konsepti liittyen kansanmusiikin opetukseen? Tule jakamaan se työpajan muodossa muillekin! Työpajassa voit myös esitellä ja kokeilla aivan uusia ideoita ja saada niille vertaispalautetta. Työpaja on osallistava opetustuokio, jossa symposiumin osallistujat pääsevät kokeilemaan käytännössä uusia opetusmenetelmiä, syventämään ymmärrystä erilaisista kansanmusiikin koulutukseen liittyvistä näkökumista ja ilmiöistä sekä oppimaan uusia pedagogisia ja/tai musiikillisia taitoja. HUOM!Ilmoitathan, mikäli tarvitset esim soittimia Taideyliopiston puolesta työpajaasi!Työpajaehdotukset: max 300 sanan kuvaus workshopin sisällöstä.
Ehdotukset tulee toimittaa 1.11. 2025 mennessä pdf -muodossa osoitteeseen pilvi.jarvela@uniarts.fi. Mainitse esitelmäehdotuksesi otsikossa esitelmän muoto. Esim:
- Konferenssiesitelmä: Oman esitelmäsi otsikko.
- Työpaja: Oman työpajasi otsikko
Tervetuloa mukaan!
Vilma Timonen, Kansanmusiikin koulutusohjelmajohtaja, Taideyliopisto
Pilvi Järvelä, Konferenssisihteeri
Konferenssitoimikunta
- Vilma Timonen
- Maija Karhinen-Ilo
- Pilvi Järvelä
- Anni Järvelä
- Anna Näkkäläjärvi-Länsman
Järjestelytoimikunta
- Pilvi Järvelä
- Tiina Halonen
- Vilma Timonen
Lisätiedot
kts2026@uniarts.fi