Taideyliopisto ja A-lehdet yhteistyöhön: Issue X alkaa ilmestyä osana Imagea

Taideyliopisto ja A-lehtien kustantama Image-lehti aloittavat yhteistyön vuoden 2018 alusta. Taideyliopiston sidosryhmälehti Issue X ilmestyy jatkossa neljä kertaa vuodessa osana Imagea. 

Uusi Issue X on Taideyliopiston, A-lehtien sisältöstudion ja Imagen toimituksen konseptoima lehti, jonka sisällön Taideyliopisto tuottaa yhdessä A-lehtien sisältöstudion kanssa. Uuden konseptin mukaisessa Issue X:ssä on kahdeksan sivua ja se ilmestyy kahdesti keväällä, kahdesti syksyllä.

Imagen ja Issue X:n muodostama yhteislehti jaetaan sekä Imagen tilaajille että Issue X:n tilaajille. Tämä tarkoittaa, että myös Kuvataideakatemian, Sibelius-Akatemian ja Teatterikorkeakoulun alumnien postilaatikkoihin kopsahtaa ensi keväänä tutun sidosryhmälehden sijaan Image, jonka välistä löytyy Taideyliopiston puheenaiheita. Lisäksi lehden voi ostaa irtonumerona.

Uudentyyppisen sidosryhmälehden tavoitteena on tuoda taiteesta ja sen tutkimuksesta kumpuavia keskustelunaiheita ja näkökulmia entistä laajemman yleisön saataville. Uudistuva lehti esittelee kiinnostavia taiteen kentällä toimivia henkilöitä ja poimii taiteen maailmasta ilmiöitä, trendejä ja näkökulmia, joilla on merkitystä myös laajemmin julkisessa keskustelussa.

”Uskomme, että taiteella, tutkimuksella ja ennen kaikkea Taideyliopiston piirissä toimivilla asiantuntijoilla on paljon annettavaa yhteiskunnalliselle keskustelulle. Näemme laadukkaan journalismin hyvänä keinona osallistua tähän keskusteluun, joten Image on meille oivallinen kumppani”, Taideyliopiston rehtori Jari Perkiömäki sanoo.

Lehden konseptoinnissa ja sisältöjen ideoinnissa mukana oleva Imagen päätoimittaja Niklas Thesslund uskoo Taideyliopiston lehden kiinnostavan Imagen lukijoita.

”Taideyliopisto on Imagelle mitä luontevin kumppani tämänkaltaiseen yhteistyöhön”, Thesslund sanoo. ”Image on aina ollut myös kulttuurilehti ja toiminut siksi omassa roolissaan samalla kentällä kuin Taideyliopisto, jonka lehti taas mahdollistaa perinpohjaisen kirjoittamisen taiteen sisällöistä. On helppo uskoa, että Issue X:n sisältö kiinnostaa Imagen lukijoita ja toisinpäin.”

Lisätietoa:
Vastaava viestintäpäällikkö Eveliina Olsson,

Asiasanat