Kimmi Kim, Kastehelmi Kollman

Perjantai, kesäkuu 14, 2019 - 11:00 - Sunnuntai, kesäkuu 30, 2019 - 18:00
Project Room
Näyttely

Kimmi Kim: Ill Will
Kastehelmi Kollmann: Quiet Electric Taipei / Shifting Perspective
14.6.–30.6.2019
Project Room, Lönnrotinkatu 35
Avoinna ti–su 11–18 / Open Tue–Sun 11–18

Juhannusaattona avoinna klo 11–15, juhannuspäivänä suljettu / On June 21 open 11–15, closed June 22.

Tervetuloa avajaisiin torstaina 13.6. klo 17–19!
Welcome to the opening on Thursday, June 13, 5–7pm!

Kimmi Kim: Ill Will

Where there is a will there is a way. But is the will always good? And does the way always lead you to where you want to be? Ill Will is about the human desire to reach a better place in the world. This can be of a physical place but also a psychological place. I bring in imagery and symbols of destined traveling from myths and folklore, personal experiences and wild dreams. The imagery refers to fate, destiny, karma, incarnation and so forth.

Kimmi Kim (b. 1991, Seoul, South Korea) is currently completing her master’s degree in painting at the Academy of Fine Arts Helsinki. She paints symbolic images referring to fate and karma using gouache on paper. The images derive from her personal experiences of living in both the East and the West side of the world. Ill Will is the second part of the MFA thesis works. The first part was presented at Kuvan Kevät, May 2019.

www.kimmi-kim.com

Kastehelmi Kollmann: Quiet Electric Taipei / Shifting Perspective

Haluaisin maalata itselleni huoneen. Sellaisen, jossa kerran asuin tyttöystäväni kanssa Taipeissa. Huoneessa tapahtui kaikenlaista mukavaa, esimerkiksi kirjoituspöydän äärellä rakastetun kielen opiskelua tai sängyssä makaamista. Ilmaa viilensivät sekä ilmanjäähdytin että tuuletuslaite. Seinää koristivat Loving Vincent -elokuvan juliste sekä muutama Post-it-lappu. Jälkimmäiset lepattivat kolme kuukautta ristituulessa, kunnes jossain vaiheessa irtosivat. Usein katsoimme kiinalaisia sarjoja yhdessä. Päiväsaikaan olimme molemmat yliopistossa. Jos ehti ajoissa kotiin, saattoi parvekkeelta katsella vihreää Guan Yin -vuorta, auringonlaskua ja siinä kylpevää, kimaltelevaa merta. Jossain lähempänä oli banaanipuita ja monikerroksisia asuintaloja, joiden huoneissa paloi kotialttarin punainen valo. Yön laskeutuessa alttareiden kajo muuttui aavemaiseksi poltteeksi, aivan kuin niiden jumalhahmot olisivat heränneet henkiin.

Kuva/Picture: Kimmi Kim: The Flat World, gouache on 8 sheets of paper, 2019.