Liisa Jaakonaho

  • Tanssipedagogiikan lehtori
  • Tanssinopettajan maisteriohjelman koulutusohjelmajohtaja 25.9.2023 – 30.4.2024
  • Väitöstutkija
  • Taideyliopiston tasa-arvo- ja yhdenvertaisuustyöryhmän jäsen
  • Verkkosivut

Julkaisut

  • Jaakonaho, L. (In press) ”Vulnerable Agencies: A Performative Research Assemblage on Dis/Ability”. Teoksessa T. P. Østern, T. McCaffrey, K. Chikonzo & N. Chivandikwa (toim.) Theatre and Performing Arts, Disability Citizenship and Community Development. Cappelen Damm.
  • Laukkanen, A., Jaakonaho, L., Fast, H. & Koivisto, T. 2021  ”Negotiating Boundaries: Reflections on the ethics of arts-based and artistic research in care contexts”Arts & Health: An International Journal for Research, Policy and Practice. Taylor & Francis online.
  • Jaakonaho, L. 2020. ”Moninaisuuden risteymiä: Taidealojen erityispedagogiikka pedagogisena luovuutena”. Teoksessa H. Kauppila & K. Lehikoinen (toim.) Toiminnasta sanoiksi: Puheenvuoroja oman työn kehittämisestä taidealojen yliopistopedagogisessa koulutuksessa. Helsinki: Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu.
  • Jaakonaho, L. & Junttila K. 2019. ”Exploring (Dis)ability: Towards Affirmative Spaces in and through Arts Pedagogy”. Teoksessa Østern A. & Knudsen K. N. (toim.) Performative Approaches in Arts Education: Artful Teaching, Learning and Research. Lontoo: Routledge.
  • Jaakonaho, L. 2019  ”Tutkimusta kehitysvammaisten taidetoiminnan etiikasta ja ”punkisti rokkaavasta” vaikuttavuuskampanjasta”. Ketju-lehti, nro 1/2019, Kehitysvammaliitto.
  • Anttila, E., Jaakonaho, L., Kantomaa, M., Siljamäki, M. & Turpeinen, I. 2019.
  •  Tanssi liikuttaa. Toimepidesuositus. Helsinki: ArtsEqual.
  • Jaakonaho, L. 2017. ”Encountering and Embodying Difference through Dance: Reflections on a research project in a primary school in Finland”. Teoksessa Burridge, S. & Svendler Nielsen, C. (toim.) Dance, Access and Inclusion. Perspectives on Dance, Young People and Change. Routledge UK.
  • Condit, O. & Jaakonaho, L. (toim.) 2017.  NIVEL 08 Poetics of Form. Helsinki: Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu.
  • Anttila E., Jaakonaho L., Juntunen M-L., Martin M., Nikkanen, H., Saastamoinen R. & Turpeinen I. 2017.  Peruskoulu: Suomen Suurin Kulttuurikeskus. Toimenpidesuositus. Helsinki: ArtsEqual.
  • Jaakonaho, L. 2017. ”Crisis Creativity and Society: Dance Movement Therapy embodying interdisciplinary pathways’: Report on the 2nd EADMT conference, September 2016, Milan”. Body, Movement and Dance in Psychotherapy 04/2017.